Cal fer dissabte

De tant en tant, cal fer dissabte. Als blogs, també. Avui he modificat algunes coses per millorar una mica l’aspecte i la usabilitat d’Els límits:

Giny de sindicació: tot llegint el mòdul Weblogs, m’he adonat que no havia introduït al blog els botons per a sindicar les entrades i els comentaris. La sindicació ens permet veure, amb un cop d’ull, si hi ha novetats als blogs que seguim, sense necessitat d’entrar-hi. L’autora del mòdul, Meritxell Martí, remarca la importància de la sindicació com a “eina per a crear o mantenir la seva xarxa, o el que seria més precís: el seu ser-en-xarxa” (p. 38). Doncs, apa, a crear xarxa! El primer pas consisteix a col·locar en un lloc visible els botonets de la sindicació, jo els he posat al menú lateral, dalt de tot. És molt fàcil, però cal vigilar perquè hi ha dos ginys relacionats amb la sindicació: un perquè els lectors puguin sindicar el teu blog (Enllaços RSS), i un altre perquè puguis sindicar altres blogs des del teu (RSS). Jo he els he confós i m’ha costat una mica treure la banya del forat.

Comentaris recents: He reduït de 10 a 5 el nombre de comentaris recents visibles, perquè era massa llarga.

Icona del navegador: He personalitzat el navegador amb una imatge pròpia, que es veu a la pestanya de l’ordinador i al navegador del mòbil. Això es fa des de l’opció “Identitat del lloc web”, cal retallar la imatge que es desitgi a la mida indicada, i el sistema és força intuïtiu.

Imatge destacada: La plantilla que vaig triar per al blog no suporta bé que la “imatge destacada” que encapçala cada entrada sigui gaire gran, perquè es menja la capçalera del blog. L’únic que se m’acut és buscar imatges amb format horitzontal, o retallar-les si convé, perquè no es vegin més que la capçalera.

Botons per compartir i “M’agrada”: Copio la idea del blog de Toni Pons; al final de cada entrada, apareixen els botons per a compartir-la a les xarxes socials, i el llaminer botó de “M’agrada”. Ja el podeu clicar, si voleu!

Etiqueta “Segueix llegint”: Permet mostrar només una part de l’entrada. Així, les entrades més llargues no es veuen senceres, i es pot captar millor el contingut de les darreres entrades sense haver d’anar massa amunt i avall.

7 respostes a “Cal fer dissabte

  1. nietc

    Desprès de llegir la teva entrada jo també m’he fet del “Sindicat”. Realment, com dius, és una mica confús. A mi també m’ha costat treure’n l’entrellat. En un món tan dinàmic com el virtual, aquesta funció hauria de ser molt més senzilla. Això d’haver d’afegir els blogs al RSS un per un és un endarreriment.
    Et retorno el “M’agrada” perquè la teva entrada m’ha estat útil per explorar noves eines, perquè així segueixo el procés de retroalimentació i perquè m’has fet una mica famós amb la ta teva menció 😉 🙂

    Liked by 1 person

  2. El fet d’escriure un blog és una novetat per a mi, i llegint les teves aportacions m’ha cridat l’atenció el títol de l’article “Cal fer dissabte”, però jo pensava que el dissabte i el diumenge eren per descansar, però no! Tot al contrari.

    El món d’Internet evoluciona constantment i jo no sóc d’aquells que estan a l’última, més aviat em quedo a l’inici, però he trobat molt interessant la teva aportació a l’hora d’actualitzar el blog i l’opció de sindicar, el company nietc veig que també l’hi ha costat fer-ho, veig que no sóc l’únic amb dificultats en el món de les xarxes socials. Apa vaig també a sindicar-me

    Liked by 1 person

  3. Retroenllaç: RSS – Els límits del meu hipertext

Deixa un comentari